Pasididžiuojanti Namų





Šeimininkė

gero maisto blog'as

Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Taip lauktos šventės jau visai ne už kalnų. Beliko tik trys, o tiksliau tik dvi dienos ir kelios valandikės iki Kūčių. Tad pats metas ruoštis, puoštis ir gaminti. Mano pagalbininkė - tikra darbininkė. Prikepė keturias skardas kūčiukų, dar kitaip vadinamų šližikų. Pastarasis pavadinimas man labiau prie širdies. Siejasi su labai gerais vaikystės prisiminimais...

Dalinamės su Jumis Rūtos receptu ir jos nuotraukomis, kad  galėtumėte pasigaminti ir Jūs skanių naminių kūčiukų.

Reikės:

1 kg miltų (+ pabarstymams),
30-40 g šviežių mielių,
1 kiaušinio,
pieno arba vandens
1 arb. šaukštelio cukraus.

Gaminimas:

Mieles su cukrumi išmaišyti, kol mielės ištirps. Tuomet įpilti truputį šilto pieno (apie 50 ml) ir palikti šiltai, kol mielės pakils (aš imu 0,75 l stiklainį, mielės pakyla iki viršaus).

Miltus dėti į didesnį dubenį, padaryti per vidurį duobutę, į kurią įmušti kiaušinį bei supilti pakilusias mieles. Minkyti tešlą, vis įpilant vandens arba pieno (aš maišau per pusę). Skysčių reikia pilti tiek, kad minkoma tešla neliptų prie rankų. Suminkytą tešlą palikti dubenyje.

Dubenį uždengti švaria šluoste ar medžiaga, padėti šiltai 1-2 val., kad tešla pakiltų. Kai pakyla, suminkyti tešlą dar kartą. Vėl palikti kol pakils.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Tuomet imti tešlą ir daryti iš jos pailgas apvalias juosteles. Aš pasidarau iš tešlos mažus rutuliukus, o jau iš jų rankomis formuoju apvalias juosteles. Juosteles apvolioti miltuose, kad neliptų pjaustant.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Juosteles supjaustyti norimo dydžio gabaliukais (reikia nepamiršti, kad tešla kepdama dar šiek tiek pakils). Aš pjaustau mažais gabaliukais, man patinka, kad kūčiukai būtų maži, kieti ir traškūs.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Kad supjaustyti kūčiukai neliptų, juos taip pat apvolioti miltuose.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Supjaustytus kūčiukus dėti į popieriumi padengtą skardą. Popieriaus nereikia papildomai niekuom tepti.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Skardose kūčiukai turi pastovėti ir truputį pakilti. Aš kepu keliose skardose vienu metu, orkaitėje sudėjusi skardas į skirtingus aukštus iki 200 laipsnių įkaitintoje orkaitėje, kol paviršius gražiai pagels.

RECEPTAS: Kūčiukai - šližikai (Lietuva)

Parašykite kaip Jums sekėsi kepti kūčiukus, kokį receptą naudojote. Įdomu, kaip kiti daro.

Linksmų Jums artėjančių Švenčių ir traškių kūčiukų.


Pranešimo autorė Daiva

Esu mažos mergaitės mama. Saldumynų mėgėja ir šio projekto steigėja. Suktis virtuvėje pradėjo patikti jau nuo vaikystės - kepdavau tortus smėlio dėžėje :) Padėsiu tau susipažinti su kai kuriais ispanų ir katalonų virtuvės "šedevrais", paprastais kasdieniais, šventiniais ir išbandytais receptais. O jei užsiprenumeruosi mūsų naujienlaiškį, karts nuo karto nudžiuginsiu ne vien tik naujienomis iš mūsų blog'o, bet ir naudingais paruoštukais.

3 komentaras(-ai) :

  1. Sveiki, Anonimiškas! Per klaidą pašalinau jūsų komentarą apie aguonas: o kur aguonos? atsakau - man nepatinka šližikuose aguonos, todėl niekada nededu ir nevalgau šližikų su aguonomis :-) Skonio reikalas :-)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš irgi nededu aguonų. Man tikri kučiukai yra nesaldūs ir be jokių pagerinimų :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Nagi nagi, vel gaminam slizikus :) Kucios jau cia pat :)

    AtsakytiPanaikinti